Alueluottamusmiesvaalit 2024

Tehyn Kainuun ammattiosasto 750 järjestää alueluottamusmies täydennysvaalin Kainuun Hyvinvointialueelle kaudelle 2024-2027.

Haetaan yhteensä kolme (3) alueluottamusmiestä ja viisi (5) vara-alueluottamusmiestä seuraaville alueille:

KAJAANI 1. vara-alueluottamusmies.

KUHMO alueluottamusmies ja vara-alueluottamusmies

PALTAMO-RISTIJÄRVI alueluottamusmies ja vara-alueluottamusmies

SOTKAMO vara-alueluottamusmies

YLÄ-KAINUUN (Suomussalmi, Hyrynsalmi, Puolanka) alueluottamusmies ja vara-alueluottamusmies

Ehdokkaaksi voivat asettua Kainuun Hyvinvointialueen palveluksessa olevat Tehyn varsinaiset jäsenet. Ehdokkaaksi voi asettua sillä alueella, missä oma työyksikkö sijaitsee. Ehdokkaita voivat asettaa sellaiset jäsenet, joita valittavaksi tuleva luottamusmies edustaa. Ehdokkailta edellytetään sitoutumista tehtävään sekä osallistumaan ammattiosaston hallituksen kokouksiin. Tehtävän hoitaminen vaatii jatkuvaa täydennyskouluttautumista, jonka vuoksi valitun on pystyttävä ja sitouduttava käymään Tehyn järjestämissä koulutuksissa etänä tai Helsingissä ja muilla paikkakunnilla. Tehy ry tai ammattiosasto kustantaa koulutuksesta ja mahdollisesta matkustamisesta aiheutuneet kulut.

Ehdolle asettaminen/ asettuminen:

Ehdokasasettelu aika on 15.-29.2.2024. Yksi äänioikeutettu jäsen voi asettaa vaaliin yhden luottamusmiesehdokkaan alueelta. Ehdokas itse ei voi asettaa itseään ehdolle. Ehdokkaita voivat asettaa Kainuun Hyvinvointialueen palveluksessa olevat Tehyn varsinaiset jäsenet. Ehdokkaan asettaja allekirjoittaa ehdokasasiakirjan. Ehdokas itse allekirjoituksellaan antaa suostumuksen olla ehdokkaana vaalissa. Ehdokasasettelun allekirjoitettu asiakirja on toimitettava vaalilautakunnalle 29.2.2024 klo 15 mennessä skannattuna tai valokuvana sähköpostiin: ao750@tehy.net

Asiakirjassa on oltava seuraavat tiedot:

• ehdokkaan nimi
• virka- tai tehtävänimike
• työnantaja Kainuun HVA
• työpaikka
• toimialue
• ehdokkaan kirjallinen suostumus
• ehdokkaan asettajan työpaikka ja allekirjoitus

Äänioikeutettuja ovat kaikki Tehyn varsinaiset jäsenet, jotka ovat äänestysaikana virka tai työsuhteessa tai toimeksiantosuhteessa (omais- tai perhehoitaja) Kainuun hyvinvointialueeseen. Tarkista työnantajatietosi omista jäsentiedoistasi Tehyn sähköisessä asiointipalvelussa, jossa voit tarvittaessa korjata tiedot ajan tasalle.

Mahdollinen äänestys tullaan toteuttamaan sähköisenä vaalina. Mikäli ehdokkaita alueelta ei ole kuin yksi, todetaan sopuvaali. Ohjeet löytyvät ao750 nettisivuilta lähempänä äänestysajankohtaa.

EHDOKASASIAKIRJAT LÖYTYVÄT AMMATTIOSASTON 750 KOTISIVULTA

Kysythän rohkeasti lisätietoja luottamusmiestoiminnasta ja ehdolle asettumisesta puheenjohtaja Salla Heikkinen (ao750@tehy.net)

päivitetty 25.10.2023

Pääluottamusmiehet kaudelle 2024-2027

Vaalilautakunta on tarkastanut ehdokasasetteluaikana ehdolle asetetut ja todennut sopuvaalin seuraavissa vaaleissa: Kainuun hyvinvointialueen pääluottamusmies, Kajaanin kaupungin pääluottamusmies, Kuhmon kaupungin pääluottamusmies, Paltamon kunnan pääluottamusmies, Sotkamon kunnan pääluottamusmies.

Kajaani pääluottamusmieheksi on valittu Sanna Heikkinen
Kuhmon pääluottamusmieheksi on valittu Jonna Haverinen
Paltamon pääluottamusmieheksi on valittu Tiina Oikarinen
Sotkamo pääluottamusmieheksi on valittu Jaana Halonen