Luottamusmiesten täydennysvaalit

6.5.2022

Tehy ry:n hallitus on päättänyt jatkaa kuntasektorin luottamusmieskautta vuodella eli 31.12.2022 saakka.

Tehyn Kainuun ammattiosasto 750 järjestää luottamusmiesten täydennysvaalin Kajaanin kaupungin alueelle nykyiselle kaudelle sekä kaudelle 2023-2026

KAJAANIN KAUPUNGIN PÄÄLUOTTAMUSMIESVAALI SEKÄ VARAPÄÄLUOTTAMUSMIESVAALI

Ehdokkaaksi voivat asettua Kajaanin kaupungin Tehyn Kainuun ammattiosasto 750 jäsenet. Ehdokkaita voivat asettaa sellaiset jäsenet, joita valittavaksi tuleva luottamusmies edustaa. Ehdokkailta edellytetään sitoutumista tehtävään sekä osallistumaan ammattiosaston hallituksen kokouksiin. Tehtävän hoitaminen vaatii jatkuvaa täydennyskouluttautumista, jonka vuoksi valitun on pystyttävä ja sitouduttava käymään Tehyn järjestämissä koulutuksissa etänä tai Helsingissä ja muilla paikkakunnilla. Tehy ry tai ammattiosasto kustantaa koulutuksesta ja mahdollisesta matkustamisesta aiheutuneet kulut.

Ehdolle asettaminen/asettuminen:

Ehdokasasettelu aika on 6. - 19.5.2022. Yksi äänioikeutettu jäsen voi asettaa vaaliin yhden luottamusmiesehdokkaan alueelta. Ehdokas itse ei voi asettaa itseään ehdolle. Ehdokkaita voivat asettaa Kajaanin kaupungin palveluksessa olevat Tehyn Kainuun ammattiosaston jäsenet. Ehdokkaan asettaja allekirjoittaa ehdokasasiakirjan. Ehdokas itse allekirjoituksellaan antaa suostumuksen olla ehdokkaana vaalissa. Ehdokasasettelun asiakirja on toimitettava erillisenä vaalilautakunnalle 19.5.2022 klo 15 mennessä skannattuna sähköpostiin: ao750@tehy.net

Asiakirjassa on oltava seuraavat tiedot:

• ehdokkaan nimi

• virka- tai tehtävänimike

• työpaikka

• äänestysalue: Kajaanin kaupunki

• ehdokkaan kirjallinen suostumus

• ehdokkaan asettajan työpaikka ja allekirjoitus

Äänioikeutettuja ovat kaikki Kajaanin kaupungin palveluksessa olevat ao750 jäsenet, jotka ovat olleet palvelussuhteessa vähintään kuukauden ajan. Oman äänioikeuden voi tarkastaa Tehyn jäsensivuilta ja to 12.5.2022 klo 8-12 välisenä aikana p. 0400145750 ja muuna aikana tiedustelemalla ammattiosastosta sähköpostilla. Mahdollinen äänestys tullaan toteuttamaan sähköisenä vaalina. Mikäli ehdokkaita alueelta ei ole kuin yksi, todetaan sopuvaali. Ohjeet löytyvät ao750 nettisivuilta lähempänä äänestysajankohtaa.

EHDOKASASIAKIRJAT LÖYTYVÄT AMMATTIOSASTON 750 KOTISIVULTA

Lisätietoja luottamusmiestoiminnasta Susanna Kinnula (ao750@tehy.net) ja jaana.halonen@sotkamo.fi