VARA-ALUELUOTTAMUSMIESTEN VAALI

7.10.2020

VARA-ALUELUOTTAMUSMIESTEN VAALI

Tehyn Kainuun ammattiosasto 750 järjestää Kainuun soten vara-alueluottamusmiesten täydennysvaalin. Tarvitsemme 2 henkilöä vara-alueluottamusmiehiksi. Heidän toimikautensa on v.2018 - 2021. Alueluottamusmiehet toimivat kaupungin/kunnan tai kuntien alueella lähellä tehyläistä jäsentä. Vara-alueluottamusmiesten työalueet:

1. Kajaani-Paltamo (Kaks:lla on tällä hetkellä oma alueluottamusmies)

2. Kuhmo

Ehdokkaaksi voivat asettua Kainuun Sotessa työskentelevät Tehyn ammattiosasto 750 jäsenet. Voit asettua ehdolle sekä äänestää sillä alueella, missä työpisteesi sijaitsee (ks. yllä 1-2 alueet poislukien tällä hetkellä Kaks:lla työskentelevät).

Ehdokkailta edellytetään sitoutumista tehtävään sekä osallistumaan ammattiosaston hallituksen kokouksiin. Tehtävän hoitaminen vaatii jatkuvaa täydennyskouluttautumista, jonka vuoksi valitun on pystyttävä ja sitouduttava käymään Tehyn järjestämissä koulutuksissa Helsingissä tai muilla paikkakunnilla.

Ehdolle asettaminen/asettuminen:

Ehdokasasettelu aika on (12. - 25.10.2020)

Yksi äänioikeutettu jäsen voi asettaa vaaliin yhden vara-alueluottamusmiesehdokkaan alueelta. Ehdokas itse ei voi asettaa itseään ehdolle.

Ehdokkaita voivat asettaa Tehyn Kainuun ammattiosaston Soten työntekijät.

Ehdokkaan asettaja allekirjoittaa ehdokasasiakirjan. Ehdokas itse allekirjoituksellaan antaa suostumuksen olla ehdokkaana vaalissa.

Alueluottamusmiestä koskeva ehdokasasettelun asiakirja on toimitettava erillisenä vaalilautakunnalle 25.10.2020 klo 15 mennessä skannattuna sähköpostiin: ao750@tehy.net

Asiakirjassa on oltava seuraavat tiedot:

• ehdokkaan nimi

• virka- tai tehtävänimike

• työpaikka

• äänestysalue: 1. Kajaani-Paltamo 2. Kuhmo

• ehdokkaan kirjallinen suostumus

• ehdokkaan asettajan työpaikka, toimialue ja allekirjoitus

Äänioikeutettuja ovat kaikki ao750 jäsenet, joilla työsuhdetietona on Tehyn jäsenrekisterissä Kainuun sote.

Oman äänioikeuden voi tarkastaa Tehyn jäsensivuilta ja ma 19.10.2020 klo 9- 15 välisenä aikana tiedustelemalla ammattiosastosta sähköpostilla tai puhelimitse p. 0400 145750 , että on ao750 jäsen ja työpaikkatietona on Kainuun sote.

Mahdollinen äänestys tullaan toteuttamaan uurnavaalilla. Ohjeet löytyvät ao750 nettisivuilta lähempänä äänestysajankohtaa.

EHDOKASASIAKIRJA LÖYTYY AMMATTIOSASTON 750 KOTISIVULTA

Äänestäneiden kesken arvonta.